Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystajc z forum wyraasz zgod na uywanie cookies. Wicej informacji w regulaminie.
StacjePogody.waw.pl

Autor Wątek: API Pogodowe - dane  (Przeczytany 1270 razy)

Offline shimo

• Cirrus
  • *
  • Otrzymał podziękowań: 0
  • Typ stacji: Stacji nie mam, ale mam API ;)
API Pogodowe - dane
« dnia: 26 Kwietnia, 2018, 20:10:54 »
Witajcie!
Jestem studentem Bielskiej Akadami Technicznej, na wydziale informatyki. Jako pracę inżynierką buduję API zbierające i agregujące dane pogodowe.

Czy może wśród użytkowników forum znajdą się chętne osoby do dzielenia się danymi?

Już piszę dokładnie o co chodzi.
Budujemy ogólnodostępny i darmowy serwis pogodowy, który będzie działać (a nieoficjalnie już działa) na serwerach naszej uczelni.
Projekt składa się z API do zbierania i serwowania danych, oraz strony/aplikacji internetowej.
Główne założenie polega tym stworzyć ogólnopolski, otwarty zbiór danych pogodowych.
Sama strona będzie wyświetlać podstawowe informacje wg. województwa, miasta i konkretnej lokalizacji (tj. stacji), w niedalekiej przyszłości planuję dodać możliwość pomiarów wg zadanych koordynatów (dane obliczane na podstawie punktów sąsiadujących).

API będzie zbierać dane, tak jak i je udostępniać na zasadzie Common Public License z wymogiem podania źródła. Chodzi o zapewnienie maksymalnej dostępności.

W chwili obecnej mamy dane tylko jedną własną stację oraz posiłkujemy się danymi z IMGW (dane publiczne).

Dane mogę odbierać w czasie rzeczywistym poprzez protokół HTTP, lub mogę też odpytywać urządzenia klienckie. Dane są katalogowane wraz z informacją o autorze i aplikacji/urządzeniu.

Projekt będziemy rozwijać, o kolejne end-pointy i moduły. W planach mam też pracę magisterską, ale o tym kiedy indziej ;) Najpierw chcę się skupić na danych aktualnych i historycznych. Jak będzie ich więcej to będziemy myśleć co można dalej z nimi zrobić.