Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystajc z forum wyraasz zgod na uywanie cookies. Wicej informacji w regulaminie.
StacjePogody.waw.pl

Autor Wątek: Dane meteorologiczne  (Przeczytany 2401 razy)

Offline marckoz100

• Cirrus
  • *
  • Otrzymał podziękowań: 0
Dane meteorologiczne
« dnia: 08 Listopada, 2019, 11:43:10 »
Witam,
jestem studentem VII semestru Elektrotechniki na Politechnice Śląskiej i mój projekt inżynierski opiera się na danych pogodowych ze stacji meteorologicznej. Piszę, więc tutaj z prośbą o udostępnienie najlepiej stabelaryzowanych danych pogodowych z przynajmniej jednego miesiąca(może być także więcej miesięcy, im więcej tym dokładniejsze będą moje obliczenia) najlepiej z częstością pomiaru co ok. 5-20 minut(może być rzadziej). Najbardziej interesowałyby by mnie 4 parametry : Prędkość wiatru, Kierunek wiatru w stopniach (Kąt natarcia wiatru)-może być także wyrażony przez kierunki świata, Temperatura powietrza, Nasłonecznienie (Promieniowanie słoneczne). Za wszelką pomoc z góry bardzo dziękuję.

marckoz100

Forum Użytkowników Stacji Pogodowych

Dane meteorologiczne
« dnia: 08 Listopada, 2019, 11:43:10 »

Offline felix

• Cumulonimbus
  • Otrzymał podziękowań: 27
    • Awekas
  • Typ stacji: HP1001, HP3001, GW1000, HP2551
Odp: Dane meteorologiczne
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Listopada, 2019, 16:17:48 »
Najprostszym według mnie sposobem uzyskania danych ze stacji pogody jest wizyta na: https://www.ecowitt.net 
Niestety wymaga to zarejestrowania. Link aktywacyjny trafia najczęściej do folderu spam na serwerze pocztowym.
Do wyboru mamy ok 60 stacji w Polsce i ponad 5000 na całym świecie.
Pobierając dane z jednego dnia mamy zapis co 5 minut, z tygodnia co 30 minut a z miesiąca co 4 godziny.
Dane pobierane są w formacie .xlxs co ułatwia dalszą obróbkę.

Offline Rychu_Świbno

• Cumulonimbus
  • Otrzymał podziękowań: 45
    • Sprawdź pomiary on-line i prognozy w Świbnie przy Ujściu Wisły i centrum Gdańska