Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystajc z forum wyraasz zgod na uywanie cookies. Wicej informacji w regulaminie.
StacjePogody.waw.pl

Autor Wątek: Stacja pogodowa i projektowana instalacja  (Przeczytany 17958 razy)

Offline Tomy M.

• Cirrocumulus
  • **
  • Otrzymał podziękowań: 4
Stacja pogodowa i projektowana instalacja
« dnia: 05 Stycznia, 2012, 17:30:01 »
Witam serdecznie

Jestem co prawda elektronikiem-automatykiem i informatykiem jednak nowicjuszem w zakresie stacji pogodowych.
Chciałbym skonstruować cały system oparty o stację pogodową. System posłuży do nadzoru i zapisu danych meteo w eksperymentalnej plantacji winorośli.

W skład tego systemu weszłyby:

-stacja pogodowa
-serwer stacji na mini komputerze z XP (Wyse Winterm 9150SE)
-oprogramowanie do logowania
-system do analizy danych
-prezentacja danych poprzez www

Najważniejszym wyborem jest stacja pogodowa. Ponieważ nie mam doświadczenia nie porwę się na coś bardzo drogiego. Ponieważ chcę użyć programu Cumulus więc wybór zawęziłem do:

Oregon Scientific WMR 200
lub:
Oregon Scientific WMRS 200

Nie wiem czym się one różnią.

Nadmienię że kompletnie nie jest mi potrzebny żaden wyświetlacz, gdyż dane i tak będą pobierane i analizowane zdalnie, po prostu baza będzie zamontowana w miejscu trudno dostępnym (na strychu). Może jest jakaś alternatywa w postaci takiej bazy bez wyświetlacza dotykowego itp. zbędnych bajerów. zastanawiam się w ogóle po co w tych półprofesjonalnych stacjach są te wyświetlacze?! Kto siedzi i w nie patrzy i PO CO?!

Wymagane czujniki:

- temperatura zewnętrzna (minimum 2 szt.)
- kierunek i prędkość wiatru
- wilgotność
- ciśnienie atmosferyczne

logowanie:  wystarczające byłoby co 10-15 minut może być logowane przez program + zapis do pliku lokalnego lub zdalnego, jednak baza awaryjnie powinna mieć własne logowanie w przypadku braku zasilania (notoryczne problemy w górach)

W przyszłości być może miernik UV, nasłonecznienia, wilgotności gleby oraz wilgotności liści