Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystajc z forum wyraasz zgod na uywanie cookies. Wicej informacji w regulaminie.
StacjePogody.waw.pl

Autor Wątek: Zaawansowana stacja pogody dla rolnika, Arduino?  (Przeczytany 1142 razy)

Offline Sławmir

• Cirrus
  • *
  • Otrzymał podziękowań: 0
Zaawansowana stacja pogody dla rolnika, Arduino?
« dnia: 14 Grudnia, 2018, 02:13:06 »
Witam wszystkich,
Od 2 dni badam sprawę stacji pogody, prośba o pomoc ponieważ mam już mętlik w głowie :) Jestem rolnikiem z zamiłowaniem do nowych technologii. Potrzebuję badać:
1. temp. powietrza w cieniu (od -30 stopni °C )
2. temp. powietrza na słońcu (muszę znać np. temp. roślin (zielonych) potrzebną do wykonania oprysku, wiadomo każdy materiał inaczej się nagrzewa)
3. temp. gleby na 7cm
4. temp. przy gruncie
5. temp. punktu rosy
6. detektor deszczu, rosy
7. deszczomierz
8. wilgotność gleby na 10cm oraz (osobny pomiar) na 30cm
9. nasłonecznienie  (dla potrzeb fotowoltaiki, ale i dla roślin ile przyjęły promieni słonecznych)
10. prędkość wiatru i kierunek (błąd rzędu 3m/s czyli WGR800 odpada, max 1m/s)
11. czujnik wyładowań atmosferycznych
12. ciśnienie atmosferyczne
13. wilgotność atmosferyczna oraz osobno wilg. w łanie (zakładam, że w np. pszenicy o wysokości 30cm na wiosnę będzie inna niż na 2m wysokości

Dodatkowo kilka czujników w magazynach o standardowych wskazaniach. Potrzebuję archiwizować dane, mieć do nich dostęp online, ale nie przez internet, tylko z wykorzystaniem własnego serwera (ciągle czekam na światłowód na wiosce, wi fi mam w każdym zakątku gospodarstwa oraz serwer non stop działający obsługujący między innymi monitoring, a internet drogą radiową... więc porażka) Dane dla urządzeń mobilnych mógłbym wyświetlać na własnej stronie, bądź może są jakieś na Andka dedykowane appki?